zaterdag 19 mei 2007

SCHRIJVEN IN GROESBEEK





Beste mensen,

Welkom bij de ontwikkelingen van onze nieuwe cd. Wij willen jullie graag betrekken bij de maak van deze schijf (de 4e cd alweer) en gebruiken daarvoor leuke filmpjes waarbij je getuige bent van de ontwikkelingen van deze cd, alsof het een real life soap is.

We hebben de afgelopen tijd onderwerpen verzameld waar we over willen schrijven. Van al deze onderwerpen hebben we verhaallijnen geschreven zodat we die kunnen uitwerken tot liederen. Dat houdt vaak in dat je hele verhalen moet vereenvoudigen tot blokjes, die dan de coupletten, refreinen en eventuele bridge moeten gaan worden. Een heel gedoe, best wel hard werken, maar als het lukt geeft dat een zeer voldaan gevoel.

We plannen daarna vaak schrijfsessies, zodat we ergens op een rustige plek ons kunnen focussen op het maken van de teksten, waarna Elisa de muziek erbij schrijft. Het gebeurt bijna nooit andersom, dat de tekst geschreven wordt nadat Elisa een melodie bedacht heeft.
De reden hiervoor is dat Elisa zich beter kan inleven wanneer hij de tekstinhoud weet.

Nou, bij deze zijn jullie van harte uitgenodigd te kijken hoe het ons de laatste schrijfsessie is vergaan.

Klik hier als je een vaste internetverbinding hebt
Klik hier als je via een modem internet.

5 opmerkingen:

Unknown zei

He lieverds!

Zijn wij toch even de eerste die reageren. Wat een fans of niet dan?
Erg leuk hoor zo over jullie schouder meekijken. We zijn erg benieuwd naar het volgende filmpje.

Kus van ons

sas zei

zo geweldig ... weer een nieuwe c.d. van jullie

een paar week geleden waren jullie in Veendam,
wat was ik onroerd,
en geraakt,

ik kijk uit naar de nieuwe c.d.
geniet ondertussen van al jullie andere c.d.'s.

God's zegen wens ik jullie !

liefs,
sas.

Anoniem zei

Hoi Hoi,

Succes en Gods zegen bij het maken van jullie nieuwe cd,
K ben benieud :)

Groetjes,
Tjaltje Ezinga

Anoniem zei

Hoi Reni en Elisa!

Wat leuk dat ik en vele anderen zo mogen meekijken bij het maken van jullie nieuwe cd! Ik heb jullie andere cd's ook en ik vind ze echt heel gaaf! Wat een onwijs mooie liedjes. Sommige teksten zijn zo herkenbaar en raken me.
Ik wens jullie God's rijke zegen toe!

Liefs,

Jonneke

PS. Zouden jullie Hannah van mij de groetjes willen doen? Bedankt!

Anoniem zei

Hoi Reni en Elisa!

Leuk om weer wat te lezen over de vorderingen van de nieuwe CD. De foto's zien er goed uit! Helaas lukt het mij nu niet om het filmpje te bekijken :( Vorige keer lukte het wel. Hopelijk lukt het me binnenkort weer wel.

Liefs,

Jonneke